הצמיד הקסום של דיסני - חווית שירות ייחודית.

הצמיד הקסום של דיסני – חווית שירות ייחודית.

הצמיד הקסום של דיסני – חווית שירות ייחודית.

אם אתם רוצים לדמיין איך העולם ייראה בעוד כמה שנים, כאשר הטלפונים הסלולריים שלנו יהיו שומרי הסף שלנו גם של הכסף וגם של הזהות שלנו, דלגו על עמק הסיליקון והזמינו כרטיס לאורלנדו.  לכו אל דיסני וורלד. לאחר מכן, הזמינו ארוחה במסעדה הנקראת "היה האורח שלנו" והזמינו אוכל מראש באמצעות אפליקציה.

המסעדה שוכנת מעבר לשער של סלעי פיברגלס ענקיים, שנדחסים באדיקות עד כדי שרידים מתפוררים מהעבר. חוצים את הקירות דמויי הקריקטורה, אתם רואים את מעקות הטירה מתרוממים מעבר לרכס מאובק בשלג, שניהם מוצגים במיניאטורה כדי לבלוט למרחוק.  הכניסה הגותית מעוצבת. אינטימיות בגודל כזה היא פריצה פסיכולוגית שהומצאה על ידי וולט דיסני עצמו כדי לגרום למבקרים להרגיש גדולים יותר מהחיים. זה עובד. אתם מרגישים כאילו אתם נכנסים אל עולם קסום.

אם אתם עונדים הצמיד הקסום של דיסני ועשיתם הזמנה, המארחת תברך אתכם בכניסה ובקסם היא כבר תדע את שמכם: ברוכים הבאים משפחת טאנר! היא תכריז. מאחוריה יעמוד אדם נוסף שיחייך ויאמר "בבקשה שבו בכל מקום שתרצו" ועל ידי כוח קסם מסתורי, האוכל שלכם פשוט ימצא אתכם.

"זה ממש כמו קסם!", אומרת גברת אחת למשפחתה כשהיא יושבת. "איך הם מוצאים את השולחן שלנו?".

חדר האוכל, מעוצב בהשראת היפה והחיה, כולל פרטים בסגנון הבארוק, אך הוא מרגיש כמו קפיטריה גדולה ומסודרת.  בנו הצעיר של הזוג מסתובב סביב השולחן, כמו עש.  אחרי כמה דקות הוא מתיישב בכיסאו בלי לשבת ממש, כמו ילדים. עד מהרה, האוכל שלהם מגיע בדיוק כפי שהובטח, ומוגש אחר כבוד על ידי צעיר מחייך הדוחף עגלת הגשה מגולפת בעדינות, הדומה לפריט תצוגה ישן מהמוזיאון.

מפתיע עד כמה דועכת פתאום השאלה הבלתי נשכחת של הגברת, בניחוח העולה של מרק הבצל הצרפתי וכריכי בשר.

המשפחה נכנסה למטריצה של טכנולוגיה ברגע שחצתה את שער הכניסה, בלי שיהיה להם מושג מה קורה. איך הם מוצאים את השולחן שלנו לעזאזל? התשובה נמצאת סביב פרקי הידיים.


הצמיד הקסום של דיסנ
י זמין לכל מבקר בממלכת הקסם, יש לו תכונה של גלי רדיו לטווח ארוך שיכול לשדר יותר מ 40 מטר לכל כיוון. המארחת, בנייד המתואם שלה, קיבלה אות כשהמשפחה נמצאה במרחק צעדים ספורים בלבד.  משפחת טאנר נכנסת!  המטבח כבר קיבל את הזמנת הארוחה:  שני מרקי בצל צרפתיים, שני כריכי בשר צלוי!

כאשר התיישבו בני המשפחה, מקלט רדיו בשולחן שידר את האותות מצמידי הקסם שלהם ועדכן את מיקומם באמצעות מקלט נוסף בתקרה. שרת המחשבים ידע בדיוק מה הם הזמינו לפני שהם אפילו ניגשו למסעדה וידע איפה הם יושבים.  וכל זה עבד בצורה חלקה, כמו קסם.

לא משנה כמה פעמים אנחנו אומרים שאנחנו מתקשים להסתגל לטכנולוגיה חדשה, אנו נוטים להסתגל במהירות אליה אם היא מספקת את מה שאנחנו רוצים לפני שאנחנו רוצים את זה.

הדבר נכון במיוחד בטכנולוגיה היודעת לקשר בין דברים.  כמו אפליקציית 'מפות Google', השואבת נתונים מחשבון ה- Gmail שלך.

היום, מפות Google פועלות בסינכרוניזציה עם חיפושי המיקום שלך, אירועים שארגנת עם חברים וציוני דרך שעליהם שוחחת. זה מענג. השירות נראה כל כך ברור, ונראה שהסכמת לכך.

אותו רעיון מיושם בדיסני וורלד: אז איך הם מצאו את השולחן שלנו?


עולם ללא חיכוכים
.

וולט דיסני לווה כסף למימון כנגד ביטוח החיים שלו כדי לשלם על העיצוב המקורי של דיסנילנד, ועל פי חברים ובני משפחה, הוא מעולם לא נראה מאושר יותר. זה היה ארגז החול שלו. "אתה תמצא את עצמך בארץ של אתמול, מחר, ופנטזיה", הוא פרסם בחוברות מוקדמות לפארק.

הרחבת האימפריה של דיסני הביאה את דיסני וורלד לחיים ב -1971, ובתוך העולם הזה, אפקוט הייתה קהילת אב טיפוס ניסיונית של מחר. דיסני רצה שאנשים יעברו לגור ולחיות עם טכנולוגיות שרובנו בקושי יכולנו לדמיין. במובן מסוים, הצמיד הקסום של דיסני והפלטפורמה המקוונת שלה, "הקסם שלי פלוס", מבינים את החלום. אך לא בדרך שהוא דמיין.

הצמידים הקסומים של דיסני נראים כמו צמידי גומי פשוטים ומסוגננים המוצעים בגוונים עליזים של אפור, כחול, ירוק, ורוד, צהוב, כתום ואדום.  בתוך כל אחד קים שבב RFID ורדיו כאלה הקיימים בטלפון אלחוטי 2.4 GHz.  בצמיד הקסום קיימת סוללה המספיקה לשנתיים.  זה עשוי להיראות לא יומרני, אך החבק מחבר אותך למערכת עצומה ורבת עוצמה של חיישנים בתוך הפארק.  ובכל זאת, כאשר אתה מבקר בדיסני וורלד, הדבר המדהים ביותר על הצמיד הקסום של דיסני הוא שהם לא מרגישים מדהימים בכלל. הם נמצאים בכל מקום ולמרות כוונותיהם העתידניות, הן כבר בלתי נראות.

חלק מן הטריק טמון בצורה חכמה בה דיסני מלמד אותך להשתמש בהם – וכן, על ידי ההקשר כיצד להשתמש בפארק.  זה מתחיל כאשר אתה מזמין את הכרטיס שלך אונליין ובוחר את המתקן האהוב עליך. השרתים של דיסני קולטים את ההעדפות שלך, ולאחר מכן יוצרים מהם חבילה מוקפדת לתוך מסלול מחושב היטב, כדי שלא יהיה מסלול עצירות לא ברורות – או זיג זג מתסכל הלוך ושוב על פני הפארק. ואז, בשבועות שלפני הנסיעה שלך, צמיד הקסם מגיע אליך ישירות בדואר, חרות עם השם שלך – בסימן: "אני שלך, נסה אותי".

עבור הילדים, הצמיד הקסום של דיסני דומה למתנת חג המולד, מבושם עם תבלין של ציפייה. עבור הורים, זה גישה לפארק צנועה ומעצימה.

אם אתה נרשם מראש עם תכנית "קסם אקספרס", הצמיד הקסום של דיסני מחליף את כל הפרטים ואת הבעיות של ניירת ברגע שאתה מגיע לאורלנדו. משתמשי "קסם אקספרס" יכולים לעלות על מעבורת הפארק, ולבדוק את המלון. הם לא צריכים להתעסק עם המטען שלהם, כי כל פריט מקבל תיוג בשדה התעופה עוד בעיר המגורים שלך, כך שהמטען יכול לעקוב אחריך למלון שלך, ואז לחדר שלך. ברגע שאתה מגיע לפארק, אין צורך למסור כרטיסים. כל שעליך לעשות הוא להקיש עם ה- הצמיד הקסום של דיסני שלך בשער ואתה נכנס פנימה לאירועים שכבר שמורים לך. אם בחרת באינטרנט, הצמיד הקסום של דיסני הוא הדבר היחיד שאתה צריך.

זה מדהים כמה בעיות, עיכובים וחיכוכים דיסני הוציא בסיוע צמיד הקסם: אין צורך לשכור מכונית או לבזבז זמן על מתקן עבור המטען.  אתה לא צריך לקחת אתך מזומן, כי הצמיד הקסום של דיסני מקושר אל כרטיס האשראי שלך.  אתה לא צריך לחכות בתורים ארוכים.  אתה אפילו לא צריך לטרוח להוציא את הארנק שלך כאשר הילד שלך תופס "אולף" ממולא, מביט בך, ומבטיח להיות טוב אם אתה רק תיתן לו את הדבר הזה, שהוא כה רוצה.

זו בדיוק החוויה שאתה חווה כמבקר. עבור דיסני, הצמיד הקסום של דיסני, המכיל אלפי חיישנים המדברים עם 100 מערכות מקושרות ביחד כדי ליצור את הפלא הזה, הופך את הפארק למחשב ענק ומזרים נתונים בזמן אמת אודות מיקומם של המבקרים, מה הם עושים, ומה הם רוצים.

הצמיד עוצב כדי לחזות את רצונות המבקרים.  מה שעושה את זה בדיוק כמו סוג פעולה שחברות כמו אפל, פייסבוק, ו- Google מנסים לבנות. אלא שדיסני וורלד היא לא רק אפליקציה או טלפון – אלא היא חזון אידיאלי של החיים. לדיסני, ניתנת באמצעות צמיד זה לחקור שירותים, שעלולים להיראות פולשניים בכל מקום אחר. אך דווקא שם זה כל הטריק: כל חוויה חדשה עם הטכנולוגיה נוטה בעדינות לדחוק את המושגים שלנו עם מה אנחנו מרגישים בנוח.


עיצוב החוויה
.

דיסני שומרת בסודיות רבה את תהליך היצירה שלה. מדובר באקט אסטרטגי כמו גם תרבותי: החברה לא רוצה שהקסם שלה ייפגע על ידי מציאות מבולגנת שנמצאת מאחורי הקלעים.

לפיתוח הצמיד הקסום של דיסני נדרשה עבודה של יותר משני תריסר ראיונות עם מנהלים בדיסני ועם מעצבים ומהנדסים שעבדו על הפרויקט, אך יכלו לדבר רק בעילום שם בשל הסכמי סודיות.

למרות שהצוות שמאחורי הפלטפורמה הזאת גדל בסופו של דבר ליותר מ- 1,000 איש, הרעיון החל לפני שנים רבות עם קומץ אנשי מקצוע. אנשים קראו להם בצחוק "החמישייה" – אזכור כמעט מקודש למיקי, מיני, דונלד, גופי ופלוטו. בשנת 2008, מג קרופטון, אז נשיאת וולט דיסני וורלד ריזורט, הורתה להם לעשות כל מאמץ כדי להקטין את הבעיות ואי הנעימות בתוך חוויית דיסני וורלד. "חיפשנו נקודות כאב", היא אומרת. "מה הם החסמים להגיע לחוויה מהר יותר?" החמישייה המדוברת היו לא רק דמיוניים, אלא הם היו דמי-אלים  של כיף שיוצרים את האטרקציות של דיסני.  הם כללו גם ותיקים ברמה גבוהה של חטיבת התפעול של החברה, מנהלים שמכירים היטב את המציאות הרצינית של הפעלת הפארק – החל מלתפוס אנשים שמנסים לרמות את מערכת ההזמנות ועד כדי לוודא שההורים יחזרו להתאחד עם ילדיהם האבודים.

אבל תפקידי יום העבודה של "החמישייה" עמדו בסתירה לחזון גדול לעתידה של דיסני. "הם חזרו עם ציור של ממלכת הקסמים ללא קרוסלות", אומרת קרופטון. אך היא מוסיפה, היה "אפקט דומינו בקבלת החלטה אחת. הכול היה קשור ביחד." אף אחד לא ידע את זה יותר טוב מג'ון פאדגט. הוא היה הפרקליט החזק ביותר של הפרויקט, ושמו מופיע לראשונה על יותר מתריסר פטנטים הקשורים לאפליקציה.  בתוך החברה, מפל זה של טכנולוגיות חדשות, והחלום של שיפוץ הפארק, ריגשו כמה ואיימו על אחרים, שדאגו מפני המורכבות של כל המיזם.

החמישייה שאבה השראה מיוחדת משוק הלבוש המתהווה.  האפשרויות נראו כמעט אינסופיות. הם היו מסוקרנים במיוחד על ידי צמיד נייקי שסונכרן עם מוניטור קצב לב ומד צעדים בנעל ומסר נתונים לתצוגה על מתקן יד. נייקי השתמשה בו באירועים וירטואליים כמו "מרוץ אנושי", ריצה עולמית וירטואלית של 10K ששימשה את נתוני מד המרחק. מה אם דיסני תעשה משהו כזה, חשבה החמישייה. מה אם צמיד יכול להיות המפתח שפותח את הכול בדיסני וורלד?

הם הרכיבו דמויות, תוך שימוש בחלקי חילוף של קטלוגים של חומרה וגאדג'טים. הצוות התלבט אם המבקרים יפתחו את חוויית הביקור בדיסני עם צמיד, שרוך, או אולי כובע של מיקי מאוס. החזון שלהם סוף סוף הוצג בחודשים הראשונים של שנת 2010.

"המעבדה הזאת הפכה למקום להציג את החזון", אומר ניק פרנקלין, אשר עם קרופטון פיקח על הקבוצה. "זה הפך להיות ה blueprint עבור צוותי הפיתוח."

הבניין בו נעשה הפיתוח היה ממוקם באזור הפארק. הבניין עצמו נראה קצת כמו בית קולנוע בעיירה קטנה בשנות החמישים, עם מעקה ממוסגר באורות בהירים. הוא היה מוקף בחלונות רחבים שחורים, והמקום נראה סגור. הספסלים שבחזית הציעו מקום שקט שבו ההורים החרוצים יכולים לנוח לרגע, ואחר כך לצעוק על ילדיהם המתפתלים: עברנו 3,000 מייל כדי להגיע הנה, ויהיה לך זמן טוב!

מקופלים בתוך אולם מאחורי הזכוכית, בטווח שמיעה של אותם מבקרים תמימים, היו בערך 30 מעצבים ומהנדסים עובדים ליד שולחנות מאולתרים, לחוצים מאוד ולעתים טובעים בתסכולים שלהם, לאחר לילות רבים ללא שינה. "זה היה רק שבועות ושבועות של ימים ארוכים והנסיעה לאורלנדו", אומר יועץ אחד שעבד על הפרויקט. "בסוף היום, הדבר היחיד שהיה צריך לעשות היה לשתות עם הצוות." המשפחות המתעלמות שהסתובבו שם הציעו את אחת הסחות הדעת המעטות משגרת העבודה המפרכת שלהם.

בשלבים המוקדמים, החדר המשותף היה קר להחריד, משום שלא יכלו לכבות את המזגן. כולם חשדו שזה היה חלק מאותה מערכת קירור האורחים ב"צעצוע של סיפור" הסמוך.  כדי לפצות על זה, עובדי דיסני הציעו הררי סווטשירטים, שמיכות וכפפות מחנויות המתנות הרבות של הפארק.  למרות התנאים, העבודה התקדמה.  הצמיד הקסום של דיסני יחד עם קטעים של פורטל האינטרנט לביצוע הזמנות הנסיעה – כבר התחילו לעבוד. הצמידים עצמם עוצבו, וכך גם נקודות המגע שיכלו להאיר בצלצול מהנה בכל פעם שקרבת אליהם את הצמיד.

זה כבר ייצג שורה ארוכה של מעשי גבורה, ובראשם העיצוב המדמיע משם הרומן של הצמיד הקסום של דיסני כי הבטיח שהם מתאימים כמעט לכל פרק כף יד על פני כדור הארץ. הצמיד נראה פשוט למדי: לוח צבעים צבעוני בגווני אפור. אבל אם הצמיד מיועד לילד, הורה פשוט מקלף את הקצה החיצוני האפור. מבוגרים יכולים ללבוש אותו כפי שהוא, שלם. "היו לנו דגמים שנעו בין מה שקראנו ל"פרק שאק" לבין זה של ילד, וכל מה שביניהם", אמר מעצב אחר. דיסני עמדה על כך שתוכנית הצמיד תחזק שני ערכי מפתח: כולם שווים בפארק, וכולם מוזמנים.

בקיץ 2013, כאשר הצמיד הקסום של דיסני הראשון נחשף לבדיקות ציבוריות.


עידן העיצוב הבלתי נראה.

תום סטאג'ס, כיום סמנכ"ל התפעול של חברת וולט דיסני בכללותה ועד לאחרונה, יו"ר הפארקים של וולט דיסני ומועדוני נופש, צפוי ככול הנראה להיות המנכ"ל הבא של דיסני. הוא היה זה שהיה צריך למכור להנהלת החברה את הצמיד הקסום של דיסני. כמו רבים מאנשי העסקים, יש לו כישרון להסתרת רעיונות רדיקאליים בגלימה של שכל ישר, באופן שירגיע את וול סטריט. אבל כל משפט שהוא אומר משמעותי שמקיף שנים של חריקת שיניים, על הגבולות המתרחבים של הטכנולוגיה הגבוהה.

סטאג'ס מסביר את המטרות של דיסני עבור מערכת הצמיד הקסום בפתגם ישן מאת ארתור סי קלארק. "כל טכנולוגיה מתקדמת דיה אינה ניתנת להבחנה מהקסם", הוא אומר. "ככה אנחנו חושבים על זה. אם אנחנו נוכל לזוז הצידה מהדרך, האורחים שלנו יוכלו לזכות ביותר זיכרונות." הוא מביא סיפור על איך תוכנית בשם "המעבר המהיר" הבטיחה זמן הנסיעה באטרקציה של "הר החלל".  פעם היו מונפקים כרטיסי מעברים על הרוכבים עצמם, והושמה עליהם חותמת עם זמן החזרה המיועד. היית צריך להיות שם כשזה נפתח, כי המעבר הלך מהר, אלא אם כן היית מתוזמן, היה קשה להחזיק כרטיס נסיעה ליותר מאשר נסיעה אחת בכל פעם. היית רואה משפחות מחכות בחוץ לפתיחת הפארק, ואז אבות רצים לקיוסק לקבל עוד ועוד כרטיסי מעבר לכל המשפחה. "הייתי פעם אצן" אומר סטאגס.

אתה יכול לראות מדוע הוא ודיסני יהיו כה להוטים על הצמידים החדשים.  במקום לספר לילד שלך שתנסה לפגוש את אלזה, פרנקלין אומר, 'אתה נהייה הגיבור, מבטיח את הנסיעה או הפגישה המקדימה. אז אתה יכול להיות חופשי יותר לחוות את הפארק באופן רחב יותר. אתה משוחרר ויכול לנצל עוד ועוד כניסות למתקנים.  יש כאן היגיון עסקי אלגנטי.  על ידי שאנשים מקבלים אפשרות לחקור מעבר לאטרקציות העיקריות של הפארק, השימוש הכולל של הפארק עולה.  אנשים מבלים פחות זמן בתור. הם עושים יותר ונהנים יותר, כלומר, הם מבלים יותר וזוכרים יותר. למעשה, "כל המערכת נתנה לדיסני דרך להבין את העסק", אומר פרנקלין, שהיה עד חודש יולי האחרון סגן נשיא בכיר של דיסני לחוויית הדור הבא.  "הצמיד מאפשר לנו לדעת שאנחנו צריכים כאן עוד אוכל, איך אנשים זורמים דרך הפארק, ואיך אנשים צורכים את חוויית המוצר."

זה גם מאפשר לדיסני לייעל את העובדים.  המטרה הייתה ליצור מערכת שתחליף את הזמן המושקע בתשלומים ובכרטיסים לרגעים של אינטראקציות אישיות עם מבקרים. הצמיד הקסום של דיסני מאפשר לעובדים "להעביר עסקאות קודמות, למרחב אינטראקטיבי, שבו הם יכולים להתאים אישית את החוויה", אומרת קרופטון. מה שהתחיל כפלטפורמה טכנולוגית מפוארת שינה באופן בלתי נמנע את המרקם של החוויה.

בינתיים, העולם הדיגיטלי – והקלות שבה אנו נושאים אותו בטלפונים שלנו – מילאו את חיינו בציפיות חדשות ובאפשרויות בידור אינסופיות.  "אני לא יכול לחשוב על עסק שאינו מושפע מיותר ברירה וגישה למידע ורצון גובר להתאמה אישית", אומר סטאגס.  אז אם אתה פארק שעשועים, יש לך דילמה מוזרה מהדהדת, אלה הדילמות שאנו מתמודדים בחיים הדיגיטליים שלנו. "וולט דיסני וורלד הוא עצום. יש המון מה לעשות שגם חודש לא יספיק לך" אומר סטאגס. "בחירה זו היא מוחצת."

למעשה, זה נקרא פרדוקס הבחירה: אתה עושה אנשים מאושרים לא על ידי כך שאתה נותן להם אפשרויות נוספות, אלא על ידי שאתה עושה את החוויה פשוטה כמה שרק אתה יכול.  עיצוב החוויה מחדש של דיסני וורלד מגבילה את הבחירות על ידי פיזורם, ומתחילה זמן רב לפני תחילת הטיול.  "יש משימות בחופשה", אומר סטאגס. במילים אחרות, דיסני יודעת שהורים מגיעים לפארקים שלה וחושבים: אנחנו צריכים לשתות תה עם סינדרלה, ואיפה בכלל זה באז שנות אור? בדרך זו, הפארק הוא לא מגרש משחקים כמו משחק וידאו, עם הבוסים שמעוניינים לכבוש בכל רמה.  "הצמיד הקסום של דיסני מאפשר לך פשוט להגדיר סדר יום ולתת לכל דבר אחר לזרום סביב מה שבחרת – זה מאפשר לחופשות של אנשים להתפתח באופן טבעי", אומר סטאג'ס. "היכולת לתכנן ולהתאים אישית פינתה את מקומה לספונטניות". ותחושת הקלות הזאת, וכל מה שנובע ממנה, עשויה רק לגרום לך לחזור שוב ושוב וגם להישאר רגוע.

האם העולם כולו יהפוך אי-פעם למשהו כמו ב"דיסני וורלד", טעון בחיישנים המקושרים לכל מהלך שלנו, שנועד לשחרר אותנו? יש סימנים לכך. זה כבר מתחיל להופיע על ספינות שייט של דיסני, ו סטאג'ס אומר שחברות תעופה, ליגות ספורט, קבוצות ספורט שאלו על הטכנולוגיה. "אנחנו רק בתחילת הדרך להבין מה ואיך לעשות עם זה", הוא אומר. מה שסטאג'ס לא חולק, אבל חברי הצוות לשעבר עושים, הוא שדיסני כבר הגה, תכנן והכניס תכונות רבות יותר, שנראות כגבולות על מדע בדיוני – תכונות אפילו שאפתניות יותר מאשר לספק לך את האוכל שלך בלי שתצטרך לִבקש אותו.

הצמיד הקסום של דיסני מכיל חיישנים המאפשרים לאורחים להיכנס בקלות לתוך נסיעה במתקנים ולאפשר לדיסני לאתר את מיקומם. במסעדת "היה הלקוח שלנו", רדיו בשולחן ובתקרה מאפשר לאתר את המיקום שלכם, כך ששרת המחשבים יכול למצוא אתכם. אם דיסני תחליט להתקין אותם חיישנים ברחבי הפארק, עולם חדש של נתונים יפתח. הם יכולים לגרום למיקי מאוס ו-שילגיה למצוא אתכם. הם עשויים להשתמש במצלמות הפארק הרבות כדי ללכוד רגעים אמתיים של נסיעה משפחתית שלכם, או במפגש עם שלגיה וליצור מכך סרטון אישי. (אנשי צוות המוצרים קראו לזה "מנוע הסיפור"). אך הם עשויים גם לדעת בדיוק היכן חיכיתם זמן רב מדי ולשלוח לכם קופון לגלידה בחינם או להעביר אתכם למתקן אחר. כך גם התפתח תוסף השובל הלבן של לווייתן שירות הלקוחות, קרי, הפיכת חוויה שלילית לחוויה חיובית.  ע"י ארגון מחדש של הזיכרונות שלך על מקום מסוים, כמו קזינו המספק לך משקאות ומראה לך הופעות כאשר אתה למעשה מפסיד כסף ליד השולחנות.

אף על פי שפרנקלין לא הגיב על הפרטים של האפשרויות האלה, הוא מציג סיכום מסקרן. "מה שאנשים מכנים האינטרנט של דברים הוא רק בסיס טכנולוגי שמפספס את הנקודה", הוא אומר. "מדובר בחוויית האינטרנט. האורח לא צריך לדעת איך זה קורה. מה שחשוב שהקסם מתרחש והאוכל מגיע."

אלה הן החוויות שמעצבים רבים ימשיכו במהרה לפתח: בלתי נראים, בכל מקום, ובמילים אחרות, ארציים עם סוג של קסם…

והנה הקישור למאמר של דיסני

רישום תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *